• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förhala delgivninskvittot

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
hur länge kan man förhala med att skicka in delgivninskvittothur från kfm? Fick första brevet förra måndagen...när kommer påminnelsen?
Hoppas kunna förhala det för vet att jag kan betala skulden den 25 maj. Har tänkt skicka in delgivningen så fort påminnelse kommer å sen bestrida ärendet eftersom jag betalar skulden. Men mest nyfiken på tiden..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ankan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Maj 2015
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Det går och förhala ett bra tag tycker jag. Ca 3 veckor efter första brevet kommer påminnelse. Sen går det ca 2-4v innan det hamnar på en delgivningsman.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Tusen tack för svaret! Då ska det inte vara några bekymmer med min tidsplan då så att säga...vet ju helt säkert att jag kan betala den 25 maj så.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Jag fick mitt första brev sista april och idag kom påminnelsen vet ej om jag törs vänta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 966
Mottagna reaktioner
13 609
Poäng
10 387
Jag fick mitt första brev sista april och idag kom påminnelsen vet ej om jag törs vänta

Delgivningsmannen kommer ju inte att söka upp dig första dagen heller, beroende på arbetsbelastning kan det nog ta någon månad.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Oj men törs man vänta så länge??? Vill inte ha hem nån gubbe vare sig hemma eller på jobbet Får ju lön den 27
Har också fått att betalar jag in en viss summa tar de tillbaka men vet ej om jag hinner det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 966
Mottagna reaktioner
13 609
Poäng
10 387
Oj men törs man vänta så länge??? Vill inte ha hem nån gubbe vare sig hemma eller på jobbet Får ju lön den 27
Har också fått att betalar jag in en viss summa tar de tillbaka men vet ej om jag hinner det

Vad gör det om en delgivningsman kommer och delger dig då? du har ju 10 dagar på dig efter då med..
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Vill inte min man ska få veta och absolut inte att nån kommer till jobbet
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Har ännu inte fått påminnelse jag...skickar nog in direkt påminnelsen kommer å är 25 efter dom 10 dagar man har på sig bestrider jag ärendet så får jag ju ingen anmärkning i alla fall. För kfm skickar väl ärendet tillbaka till sökande om jag bestrider det?
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
har haft två fall hos kf där det gått till delgivningsman. första gången tog det runt 10 dagar efter påminnelsen, då kom en man till oss på helgen vilket var pinsamt för jag var inte hemma och min sambo fick öppna.

i det andra fallet tog det ungefär lika lång tid efter påminnelsen och då kom det en kvinna när jag hade typ 8 ur släkten här på en helg. pinsamt är bara förnamnet men jag gick ut och pratade och fick hitta på en historia vem det var vid dörren när jag gick in sen. även det här på en lördag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp